Admission

Students Who Have Ranked First and Second in Secondary Education Schools

Applicants who have ranked first or second in the Honor Roll of their year group, from the first to fifth grade of secondary school, must undergo a special evaluation on the dates established by the University. It is mandatory that their secondary education has been performed in Peru and finished in the year prior to the application. The results of such evaluation are not appealable.

Enrollments are performed in February and July of each year.

Calendar 

ONLINE PRE-ENROLLMENT From Monday, June 13, 2016.
ENROLLMENT From Monday, June 20 to Wednesday, July 13, 2016, from 16:00 to 19:00 hours. University of Lima's campus, Building H, first floor (according to the appointment that will appear in the hard copy report of the online pre-enrollment form).
ADMISSION EXAM Sunday, July 17, 2016.
SUBMISSION OF REGISTRATION MATERIAL Monday, July 18, 2016, from 10:00 to 17:00 hours.
REGISTER OF ADMITTED APPLICANTS From Wednesday, July 20 to Friday, July 22, 2016, from 09:00 to 13:00 hours and from 14:00 to 18:00 hours (according to the schedule).
GROUP PSYCHOLOGICAL TEST Saturday, July 23, 2016, 07:30 hours.
RETURN OF DOCUMENTS TO APPLICANTS WHO WERE NOT ADMITTED From Monday, August 1 to Friday, August 12, 2016.
START OF CLASSES Monday, August 22, 2016.

Vacancies: 8

Requirements for in-person enrollment

  • National Identity Card (DNI).
  • Original copy of student´s complete academic record issued by the secondary school.
  • Original copy of a certificate confirming that the applicant ranked first or second in the Honor Roll of his/her year group, based on the grades accomplished from the first to fifth grade of secondary school. Such certificate must include the signatures and seals of the school’s principal, as well as those from the corresponding Local Education Management Unit (UGEL).
  • Hard copy report of the online pre-enrollment form.

Remarks

  • Minor applicants must submit, at the time of their in-person enrollment, the following document, completed and signed by their legal guardian (please attach a copy of the legal guardian’s ID). Authorization for minors
  • The enrollment fee is S/ 380.00 (Three Hundred Eighty Soles), which must be paid on the same day of the in-person enrollment, after the verification of the documents.
  • The admitted applicants who want to change their career will be able to request it only as from the beginning of the first academic term and on the established dates. In the event that his/her application is approved, the career change will be effective from the next academic term.

Note: This information is for reference purposes and may be subject to changes.

Los postulantes que hayan ocupado el primer o segundo puesto dentro del orden de mérito de su promoción, de primer a quinto año de secundaria, deben someterse a una evaluación especial en las fechas señaladas por la Universidad. Es obligatorio que los estudios secundarios hayan sido realizados en el Perú y culminados en el año anterior al de la postulación. Los resultados de dicha evaluación son inapelables.

Las inscripciones se llevan a cabo en los meses de febrero y julio de cada año.

Calendario  

ENTREGA DE MATERIAL DE MATRÍCULA

Desde el lunes 30 de enero de 2017

MATRÍCULA DE INGRESANTES

EVALUACIÓN PSICOLÓGICA COLECTIVA

DEVOLUCIÓN DE DOCUMENTOS A NO INGRESANTES

INICIO DE CLASES

Requisitos para la inscripción presencial

  • Documento Nacional de Identidad (DNI).
  • Certificado original de estudios secundarios completos.
  • Constancia original que acredite haber obtenido el primer o segundo puesto dentro del orden de mérito de la promoción de acuerdo con las notas obtenidas de primer a quinto año de secundaria.  Dicha constancia debe tener los sellos y firmas de la dirección del colegio de procedencia y de la Unidad de Gestión Educativa Local correspondiente.
  • Reporte impreso de la preinscripción en línea.

Observaciones 

  • Los postulantes menores de edad deberán presentar, al momento de su inscripción presencial, el siguiente documento, llenado y firmado por su responsable legal (adjuntar copia del documento de identidad del responsable legal). Autorización para menores de edad. 
  • El costo por derecho de inscripción es S/.380, importe que deberá ser cancelado el mismo día de la inscripción presencial, luego de la verificación de documentos. 
  • Los ingresantes que deseen realizar un cambio de carrera podrán solicitarlo únicamente a partir del primer ciclo académico y en las fechas establecidas. En caso de que su solicitud sea declarada procedente, el cambio de carrera se hará efectivo en el siguiente ciclo académico.

Nota: La información es referencial y puede estar sujeta a modificaciones.