Admission

Admission Exam

Enrollments are performed in February and June of each year.

Calendar

ONLINE PRE-ENROLLMENT From Monday, June 13, 2016.
ENROLLMENT From Monday, June 20 to Wednesday, July 13, 2016, from 16:00 to 19:00 hours. University of Lima´s campus, Building H, first floor (according to the appointment that will appear in the hard copy report of the online pre-enrollment form).
ADMISSION EXAM Sunday, July 17, 2016.
SUBMISSION OF REGISTRATION MATERIAL Monday, July 18, 2016, from 10:00 to 17:00 hours.
REGISTER OF ADMITTED APPLICANTS From Wednesday, July 20 to Friday, July 22, 2016, from 09:00 to 13:00 hours and from 14:00 to 18:00 hours (according to the schedule).
GROUP PSYCHOLOGICAL TEST Saturday, July 23, 2016, 07:30 hours.
RETURN OF DOCUMENTS TO APPLICANTS WHO WERE NOT ADMITTED From Monday, August 1 to Friday, August 12, 2016.
START OF CLASSES Monday, August 22, 2016.

Vacancies: 530

Requirements for in-person enrollment

  • National Identity Card (DNI). 
  • Original copy of student´s complete academic record issued by the secondary school.
  • Hard copy report of the online pre-enrollment form.

Remarks

  • Minor applicants must submit, at the time of their in-person enrollment, the following document, completed and signed by their legal guardian (please attach a copy of the legal guardian’s ID). Authorization for minors
  • Foreign applicants must submit, as a requirement, the requested documents translated into Spanish by a state certified translator (if necessary), as well as sealed and signed by the Consulate of Peru in the country of origin and by the Ministry of Foreign Affairs of Peru.
  • The Ministry of Education of Peru must recognize the secondary studies performed abroad. The applicants must submit the pertaining documents confirming such recognition on the indicated dates.
  • The enrollment fee is S/ 380.00 (Three Hundred Eighty Soles), which must be paid on the same day of the in-person enrollment, after the verification of the documents.
  • The admitted applicants who want to change their career will be able to request it only as from the beginning of the first academic term and on the established dates. In the event that his/her application is approved, the career change will be effective from the next academic term.

Note: This information is for reference purposes and may be subject to changes.

Las inscripciones se llevan a cabo en los meses de febrero y junio de cada año.

Calendario 

INSCRIPCIÓN

Del lunes 20 de junio al miércoles 13 de julio de 2016, de 16.00 a 19.00 horas. Universidad de Lima, Edificio H, primer piso (según cita, que aparecerá en el reporte impreso de la preinscripción en línea)

EXAMEN DE ADMISIÓN

Domingo 17 de julio de 2016

ENTREGA DE MATERIAL DE MATRÍCULA

Lunes 18 de julio de 2016, de 10.00 a 17.00 horas

MATRÍCULA DE INGRESANTES

Del miércoles 20 al viernes 22 de julio de 2016, de 09.00 a 13.00 horas y de 14.00 a 18.00 horas (según cronograma)

EVALUACIÓN PSICOLÓGICA COLECTIVA

Sábado 23 de julio de 2016, 07.30 horas

DEVOLUCIÓN DE DOCUMENTOS A NO INGRESANTES

Del lunes 1 al viernes 12 de agosto de 2016

INICIO DE CLASES

Lunes 22 de agosto de 2016

Requisitos para la inscripción presencial

  • Documento Nacional de Identidad (DNI).
  • Certificado original de estudios secundarios completos.
  • Reporte impreso de la preinscripción en línea.

Observaciones

  • Los postulantes menores de edad deberán presentar, al momento de su inscripción presencial, el siguiente documento, llenado y firmado por su responsable legal (adjuntar copia del documento de identidad del responsable legal). Autorización para menores de edad. 
  • Los postulantes que procedan del extranjero deberán presentar, como requisito, los documentos solicitados traducidos oficialmente al castellano (si fuera necesario), sellados y firmados por el Consulado del Perú en el país de origen y por el Ministerio de Relaciones Exteriores en el Perú. 
  • Los estudios secundarios realizados en el extranjero deberán ser convalidados por el Ministerio de Educación del Perú. Los postulantes deberán entregar la documentación que acredite dicha convalidación en las fechas señaladas. 
  • El costo por derecho de inscripción es de S/.380, importe que deberá ser cancelado el mismo día de la inscripción presencial, luego de la verificación de documentos. 
  • Los ingresantes que deseen realizar un cambio de carrera podrán solicitarlo únicamente a partir del primer ciclo académico y en las fechas establecidas. En caso de que su solicitud sea declarada procedente, el cambio de carrera se hará efectivo en el siguiente ciclo académico.

Nota: La información es referencial y puede estar sujeta a modificaciones.